Joyful Adult Training Using Augmented Reality Grundtvig Learning Partnership Project No. GRU-12–P–LP–74–B-CZ |
joyar.aidorg.ro |
Noiembrie 2012 a marcat în Malta, lansarea unui nou proiect Grundtvig Learning Partnership (parteneriate pentru învăţare) intitulat Joyful Adult Training using Augmented Reality (JoyAR). Acest proiect aduce împreună 9 parteneri din 6 ţări europene în explorarea folosirii tehnologiei Realităţii Augmentate (AR – augmented reality) în educaţia continuă a adulţilor.
În ultimii ani, cercetători şi ingineri au folosit tehnologia informaţiei, calculatoarele personale, tabletele şi chiar telefoanele inteligente pentru a extrage imagini din ecranul televizoarelor sau calculatoarelor şi a le integra în medii din viaţa reală. Această tehnologie, numită Realitate Augmentată, face ca linia dintre ceea ce este real şi ceea ce este generat de calculator să dispară, prin îmbunătăţirea a ceea ce vedem, auzim, simţim sau mirosim.
Ce este Realitatea Augmentată (AR)
Realitatea Augmentată(AR) este definită ca o formă de tehnologie în care imaginile generate de calculator sunt suprapuse unor obiecte reale ca o formă de îmbunătăţire a acestora (îmbunătăţesc sau augmentează ceva ce există deja). Integrarea între real şi simulat face ca graniţa dintre acestea să dispară îmbunătăţindu-ne în acelaşi timp simţurile prin adăugarea de noi informaţii. AR este mai apropiată de lumea reală în comparaţie cu realitatea virtuală care se bazează pe cufundarea utilizatorului într-o lume complet artificială.
TehnologiaAR devine din ce în ce mai folosită în viaţa de zi cu zi, odată cu creşterea puterii de calcul a calculatoarelor personale, a tabletelor şi a dispozitivelor inteligente. Telefoanele mobile, în special Apple iPhone, dispun de o serie de aplicaţii care folosesc AR pentru a vizualiza imagini generate de calculator suprapuse imaginilor din viaţa reală preluate cu camera telefonului, în timp real. AR este de asemenea folosită în marketing şi publicitate ca o modalitate de a îmbunătăţi diverse aspecte ale produsului pentru a-l face cât mai atractiv şi astfel de a mări vânzările acestuia. AR se dezvoltă în paralel cu tehnologiile mobile. De exemplu, există aplicaţii care îţi “afişează” o serie de informaţii despre diverse puncte de interes, atunci când eşti în vacanţă sau într-o călătorie. Tot ce trebuie să faci este să îndrepţi telefonul tău inteligent spre un astfel de punct de interes, aplicaţia afişând în afară de imaginea reală preluată cu camera telefonului, şi o serie de informaţii de uz general.
Alte domenii în care tehnologia AR poate fi folosită sunt:
- Educaţie – de exemplu spre a explora aspecte ale unor civilizaţii pierdute sau de a vizualiza la faţa locului cum ar fi arătat o anumita clădire/monument istoric în epoca sa de glorie
- Medicina – instruire pentru studenţii la medicină în anatomie
- Arte – expoziţie de artă
- Vânzări şi marketing – pentru promovarea unui nou produs/serviciu.
Partenerii proiectului
Partenerii proiectului JoyARvin din 6 ţări europene, aşa cum se poate vedea mai jos. Aceştia au un interes real în a face învăţarea o experienţă cât mai plăcută. În timp ce tehnologia AR nu este una nouă, doar în ultimii ani potenţialul acesteia în educaţie a început să fie explorat, mai ales pentru învăţământul primar şi secundar. Până în prezent, foarte puţin s-a făcut în folosirea tehnologiei AR ca un mecanism de creare a unei experienţe plăcute de învăţare a adulţilor.
UniverzitaPalackého v Olomouci – Přírodovědeckáfakulta – Cehia | |
Vocational Training Centre Apopsi SA – Grecia | |
County Dublin Vocational Education Committee – Irlanda | |
SC Arborist SRL – Romania | |
University Politehnica of Bucharest, CAMIS Center - Romania | |
South West Learning and Skills – Marea Britanie | |
Joanna Pinewood Education Limited - Marea Britanie | |
MacDAC Engineering Consultancy Bureau (MECB) Ltd. - Malta | |
Saint Theresa College – Malta |
Partenerii din proiect sunt încântaţi de posibilitatile pe care această nouă tehnologie le poate oferi în cazul educării adulţilor. Cu toate acestea, din cauza lipsei de informaţii şi experienţei cu tehnologiile AR, s-a simţit nevoia de a adduce împreună experţi din acest domeniu din mai multe ţări europene pentru a învăţa şi dezvolta studii de caz ale folosirii AR în cadrul instruirii şi educaţiei adulţilor.
Disclaimer
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie reflectă numai punctul de vedere al autorilor şi Comisia nu este responsabilă pentru eventual utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Project summary
Introduction
Innovation is the engine that directly contributes to the prosperity and individual and collective welfare. The main policy objective of the research and technological development of the European Union is to foster a knowledge economy in the foreground. From this perspective the companies must learn to manage innovation, not only to better implement new technologies, but to develop an innovative attitude in all areas of the organization, and through it improve production processes, making them a more efficient structure, bringing to market new products or services closer to their end customers, and become more competitive.The design is a key way for the development of innovation in enterprises, and it is through the company creates products, communications, offers its image and brand, and, ultimately, is in the market. A key business for the LogiCAD partners is the logistics, and in this industry the goal is to innovate design activities and management of material flows from its origin to their final destination, and the optimization of the logistics chain in ICT, and much more. .
The LogiCAD Project
LogiCAD is a practical project in the field of vocational education and training concerning logistics operations in the frame of Leonardo da Vinci Programme. Activities range from giving individuals work-related training to large-scale co-operation efforts. The LogiCAD project is thus aimed at facilitating transfer of best practices and innovation generated within the LongLife Learning Leonardo da Vinci project "euCAD" (http://www.camis.pub.ro/eucad/) to professionals and other stakeholders working in the Logistics sector.
LogiCAD Target audience
Experts will be able to benefit from vocational training of 2D CAD and 3D CAD. They will apply the new experiences in their daily work. CAD training can enhance the creativity and extend the skills of logistics operators in storage and distribution processes. Supporting their activity they will achieve better competitiveness making logistic operations more efficient, and thus more environmentally friendly, financially and socially sustainable on the long term. CAD application in logistics can contribute in the organisation of supply chains and warehousing systems as well as in the field of the stock management.
Objective
LogiCAD partnership aims to develop into innovation, new technologies in the design, 2D and 3D CAD tools, ongoing training in the workplace, and the transfer and know-how amplifying euCAD Skills Project for European SMEs in Computer Aided Industrial Design, the logistics sector in innovative e-learning methodologies.
Partners
Logicad partnership consists of 6 partners coming both from 5 EU Member States. In terms of expertise, the consortium consists of some partners with experience in 2D & 3D Computer Aided Design and Geometric Modeling, whilst others are involved teaching and also research in the Logistical sector. They are shown below, further information and contact details can be found on the website shown.
ITA Aragon Institute of Technology, Spain | |
University Politehnica of Bucharest, CAMIS Centre, Romania | |
MACDAC Engineering Consultancy Bureau Ltd., Malta | |
Hungarian Logistics Association, Hungary | |
Tecnalia Research & Innovation Foundation, Spain | |
Daugavpils University, Latvia |
Disclaimer
Leonardo da Vinci Project No: 2012-1-ES1-LEO05-48228
The content in this flyer reflects the views only of the LogiCAD consortium partners and the EU Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Facultatea menține o cultură organizațională bazată pe respect și promovarea valorii, este deschisă către inovare și noi tehnologii, acordă atenție studenților și le oferă o gamă largă de oportunități de carieră.
Privim spre viitor și ne adaptăm continuu la realitate, în încercarea de a fi mereu mai buni.
Tel. 021.402.9302, 021.402.9520
Fax: 021.310.7753
Adresă de e-mail Decanat: decanat.fiir@upb.ro
Adresă de e-mail Secretariat: secretariat.fiir@upb.ro